מסע דרך יערות אתיראפלי ו-וזצ'ל

מבוא

המכונה הניאגרה של הודו, מפלי Vazhachal ו-Athirapally הם האטרקציה התיירותית החשובה ביותר במדינת אלוהים. המסע בכביש אל היעד לוקח בתחילה דרך מונטאז' של כפרים ובהמשך דרך הכיסוי הבתולי של יערות המציעים אקלים קריר ונעים מאוד. ברגע שהרכב עובר מאזור המגורים לכיסוי היער היפהפה, אפשר לשמוע את הגשם טופח בעדינות על עלים של עצים שמסתובבים לכיוון הכביש. השינוי הפתאומי של האקלים מחם יותר לקריר יותר באזור היער הוא פיתוח מבורך למבקר שרוצה לברוח מהחום הבלתי פוסק של הקיץ.

עונה גשומה יפה

כשנכנסנו לאזור היער מהצד של Chalakudy, היה טפטוף, והוריד עוד יותר את הטמפרטורה. נראה היה כאילו הציפורים שותקות, פורשות לבתיהם על עצים למנוחה הנחוצה. אפשר בקלות לדמיין שהם צופים גשם שוטף הממשמש ובא. ככל שהתקדמנו יותר לעבר היעד שלנו, מהירות ועוצמת הגשם עלו וטיפות הגשם נפלו מטה עבות ומהר, והפכו את האדמה רטובה וביצתית. ריח הגשם היה בכל מקום כדי להרגיש. ככל שהגשם התחזק, הצמחייה המקיפה את הכביש המתפתל בין הגבעות תפסה את האפור. עד מהרה נראה היה שהחושך בלע את השביל שדרכו נסענו עקב תאורה עמומה.

חשבון ממקור ראשון של מפלי Athirapally

מוקדם יותר הגענו ליעד בזמן לתצפית טובה. עם זאת, היה ים של אנושיות ליד המפלים. לפיכך, החלטנו לצעוד בשביל המחפש מקום מבודד הרחק מהרעש החזק שנראה היה כמסווה את הצליל המלודי של המפלים השואגים. עד מהרה מצאנו את עצמנו צועדים בשביל רצוף עצים וקופים בחיפוש אחר מקום קריר ורגוע ליד המפלים. לאחר כמה מאמצים, הצלחנו למצוא פינה שקטה ממנה נראה נהר Chalakudy זורם במורד גובה של 80 רגל לתוך עמק קטן מתחתיו. העמק המסתורי הזה היה מכוסה במלואו ברסס ובערפול הלבן המסנוור של גוף המים הנופל. תוך כדי התבוננות בקצף הלבן וחווינו את רסס המים הקריר, תהינו על מהלך הנהר לאחר הסתיו הזה ועל מצבי הרוח הרבים שהוא יקבל בהתאם לחילופי העונות. לפעמים, זה נשאר נחל מתון מלטף בין הסלעים שעל גדותיו, ולפעמים הוא שאג ורעם על פני תצורות הסלע הללו בדרכו לים, עובר דרך צוקים ונקיקים.

חשבון ישיר של מפלי וזצ'ל

לאחר שסיימנו את הסיור, המקומיים ובעלי החנויות הקטנות המנקדים את אזור החניה ליד מפלי Athirapally סיפרו לנו על קיומה של נפילה גדולה יותר במעלה הגבעה. מהם גם למדנו שמפלי וזצ'אל נמצאים במרחק של כ-5 קילומטרים מהראשון. כשהגענו לשם, זה היה אחר צהריים עם המונים פחותים שפקדו את המקומות בקרבתו. זה נראה הרבה יותר שקט ועדין מרחוק בהשוואה לראשון. עם זאת, המקומיים הזהירו אותנו לא להתקרב אליו מכיוון שהמים הדוממים שלו עמוקים הרבה יותר ממה שיכולנו לדמיין. במיקום זה נראה היה שנהר צ'לאקודי משתפל על שביל סלעי ומתפתל על פני גדות היער ולוקח ממנו את הגוונים. כשטיפסנו קצת יותר מאזור הגישה הרגיל, ראינו את הלוחות המראים את נוכחותו של הקרן ההודית הגדולה. היער הירוק הטרופי המקיף את המפלים סיפק את בית הגידול האידיאלי ליצור בעל כנף צבעוני זה. עם זאת, לא יכולנו לראות אף אחד מהם שם.

מסע בלתי נשכח מוזהצ'ל לפולאצ'י

כשהתרחקנו מה-Vazachal בכביש, נתקלנו בג'ונגלים מוריקים ונתקלנו בחלק מחיות הבר המאכלסות את האזור. בדרך לפולאצ'י, כיסוי היער נעשה עבות יותר והגשמים כבדים יותר. כשהתקרבנו לגבעות אנאימאלאי, יכולנו לראות את כתמי יערות עד טרופיים ואחוזות תה מתגלגלות מגיעות לסירוגין לנגד עינינו. בזמן שעברנו בשטח הקשוח הזה, נתקלנו ב-40 עיקולי סיכות ראש שהתעקלו בין ההרים והביאו אותנו קרוב יותר ליעדנו. לאורך כל המסע נראה היה שהנהר והמאגר עקבו אחרינו מצד אחד ועמקים עמוקים מהצד השני. האזור ידוע ב-Nilgiri Tahr. בזמן שניהלנו משא ומתן על אחד מעיקולי סיכות השיער, נתקלנו באחד מהם חוצה את הכביש. עצרנו בכמה מסיכות השיער המשקיפות על העמק למטה כדי לתפוס חזותית את יופיו ולשאוף אוויר צח וקריר. באחת הנקודות שהוקצו, קיבלנו הוראה מהמדריך המלווה לצאת ולטייל ביער לזמן מה. כשטיילנו במעלה השיפוע, נתקלנו בשטח הפתוח במקוקי זנב האריות, הנחשבים למין בסכנת הכחדה. כשהעזנו עמוק יותר לתוך היער, נתקלנו בעדר של Nilgiri Tahr מרים את ראשיהם דרך הסבך. מכיוון שהייתה שעת ערב, ראינו גם את הסנאים המעופפים. ניתן היה לראות אותם קופצים וגולשים מעץ אחד למשנהו. בעודנו נהנינו ממראה הסנאים המעופפים, עינינו נפלו בטעות על ציפורי ציפורן אינדיאניות יבשות. זוג מהם נראו יושבים בנוחות על ענפי העצים, מתחממים באור השמש של הערב. ירדנו במהירות ונכנסנו לרכב שלנו מכיוון שירד גשם כבד בערב. נסיעה מהירה על פני ארץ ערפילית וביצות של שרכים וסחלבים מובילה אותנו לנקודת העצירה הראשונה במסע ולפאראי. המקום הזה ידוע לא רק בתחנת הגבעה שלו אלא גם במטעי התה. המקום הזה ידוע כמוקד המגוון הביולוגי של ארצנו. יש בו הרבה מינים אנדמיים ובסכנת הכחדה. לאחר שהות קצרה, התרחקנו מקראלה והמשכנו לכיוון גבעות אנאמלאי שהיו יותר אטרקטיביות ומגניבות.

Source by Balakrishnan Lekshminarayanan

About admin

Check Also

בנה בית משלך במחיר נוח וידידותי לסביבה

מהי הדרך הטובה ביותר לבנות בית בעלות נמוכה שלא פוגע בכדור הארץ? רוב החומרים כמו …